Friday, January 28, 2011

Kesungguhan & Kepercayaan

Assalammualaikum.. & Salam Sejahtera...

Alhamdullillah.. semalam selesai sudah satu garapan ilmu baru yang diterima. Kekadang kita merasakan kita sudah memiliki segalanya malahan kita merasakan kita sudah mengetahui segalanya. Perkara-perkara yang kita kadang-kala anggap mudah tidak semestinya mudah dan perkara yang kita anggap sukar tidak semestinya sukar untuk kita kecapi. Apa-apapun semuanya terpulang kepada kehendak dan kemahuan kita. Seandainya kita mahukannya pasti kita akan cuba sedaya upaya memilikinya. 

Seperti kata Andrew Matthew, kita sering kali melakukan perkara yang kita percaya. Kepercayaan itu adalah cara dan gaya hidup kita. Kita akan menjalani kehidupan seperti mana yang kita percaya. Maka, rakan-rakan, andaikata kepercayaan kita itu suatu kegagalan, maka akan terus-terusanlah kegagalan itu kita alami. Sekiranya kepercayaan kita adalah apa jua yang kita lakukan pasti akan mencapai kejayaan, maka, KEJAYAAN itu adalah milik kita.

'PASSION' adalah satu kuasa yang dapat memberikan perubahan dan kejayaan. Lakukan sebarang perkara dengan kesungguhan kerana itu akan terlihat di wajah kita. Segala penerangan yang menyakinkan adalah yang dikeluarkan daripada hati kita dengan nilai 'PASSION' yang sebenar. Dengan memiliki 'PASSION', kita mampu menyakinkan ramai orang untuk mempercayai kita. Tetapi ingatlah biarlah apa yang kita cuba lakukan adalah perkara yang baik-baik sahaja agar kita menggunakan 'PASSION' itu ke arah yang baik.

No comments:

Post a Comment