Wednesday, March 23, 2011

Lupakah kita?

Bila membaca apa yang ditulis oleh seorang insan yang aku kagumi, aku juga tefikir akan diriku sendiri. Kadang-kala kita sendiri terlupa atau sengaja lupa untuk bersyukur. Apa yang telah kita semua perolehi di dalam dunia ini semuanya adalah daripada Dia Yang Maha Kuasa. Tetapi apa yang kita sering lakukan? Lupa pada Dia..lupa pada segala yang dikuriakan olehNya. 


Sukar ke kita untuk bersyukur? Payah ke sebenarnya kita untuk bersyukur? Semuanya kerana kita yang mengganggapnya sukar. Semuanya kerana kita yang sering mengganggapnya mudah. Kerana kita semua sering lupa pada Dia. Kerana kita semua sering lupa akan kekuasaan dan kebesaranNya. Sekiranya kita sedar, pasti kita takkan sekali-kali melupakan Dia Yang Maha segalanya. Tetapi kenapa kita sering lupa? Kenapa aku juga sering lupa? Adakah kerana kita selesa? Adakah kerana takdir yang Dia berikan pada kita yang baik-baik sahaja, jadi kita lupa akan adanya Dia? Atau kita sendiri tidak mahu mengingati Dia? 


Em.. Ya Allah..Kuatkanlah semangat kami. Kuatkanlah iman kami agar kami akan sentiasa mengingati diriMu. Agar kami sentiasa memohon dan bersyukur kepadaMu.



No comments:

Post a Comment