Friday, June 22, 2012

Sahabat Takkan Pernah Berubah Hati

"Sahabat takkan pernah berubah hati, walaupun musim silih berganti." Begitulah seharusnya seorang sahabat lakukan untuk sahabatnya.. Pada aku, aku bersyukur kepadaNYA kerana dikurniakan padaku sahabat yang sebegitu.

Seorang yang bergelar sahabat itu tidak mungkin sanggup melukakan sahabatnya, takkan sanggup mengkhianati sahabatnya dan takkan sanggup melupakan sahabatnya. Adakah kita orang yang sebegitu? Adakah kita seorang yang sanggup melukakan hati, mengkhianati dan melupakan sahabat kita? Jika ya, kita sebenarnya bukan sahabat malahan boleh menjadi musuh dalam selimut kepada mereka yang kita anggap sahabat. Jauhkan diri dari orang yang sebegini. 


Seorang sahabat sanggup bersusah payah demi kerana sahabatnya yang lain. Seorang sahabat bukan hanya untuk begembira tetapi yang sanggup menangis bersama. Seorang sahabat sanggup membantu sahabatnya yang lain ketika sahabatnya susah. Seorang sahabat itu sanggup membiarkan hatinya teluka demi untuk membahagiakan hati sahabat yang lain. Pendek  kata seorang sahabat itu adalah reflek dari dirinya sendiri.

1 comment: