Tuesday, February 15, 2011

Susah ke senang ye...

Susah ke senang ye..? Semua itu akan lebih mudah andai ramai-ramai melakukannya. Benar ke kenyataan "Berat sama dipikul, ringan sama dijinjing". Em..aku yakin dengan kenyataan itu.

Melihat mereka yang bertungkus-lumus melakukan sesuatu untuk kebaikan membuatkan aku merasakan diriku terlalu beruntung mengenali mereka ini. Kegembiraan yang terpancar di setiap wajah mereka menghilangkan realiti sebenar bahawa mereka di dalam kepenatan yang tiada terhingga. Aku bersyukur kerana dipertemukan dengan insan-insan ini. Apapun yang mereka lakukan senyuman takkan putus dari mulut mereka. Begitu hebatnya insan-insan ini. Kerana mereka aku masih terus berdiri. Kerana mereka aku akan terus ingin bersama-sama orang-orang yang hebat.

Kadang-kala bila dah membuat sesuatu kerja itu pasti ramai yang inginkan pulangan yang lumayan. Tetapi apa yang berlaku kadang-kala tidak seperti yang kita jangkakan. Itulah beruntungnya berkerja bersama-sama insan yang tidak mementingkan keuntungan. Sanggup bertungkus-lumus walaupun tahu pulangannya tidaklah setakat mana. Janji pulangan itu dapat disumbangkan buat mereka yang memerlukan.

Kadang-kala kita sering terfikir bahawa dah ramai yang membantu golongan-golongan yang memerlukan. Kerajaan pun setiap tahun ada dana untuk golongan-golongan ini tetapi mereka lupa bahawa kita ada masih ramai lagi di luar sana yang perlukan bantuan. Mana cukup sekadar mengharapkan orang lain. Mengapa tidak kita juga melakukannya. Andai kita sama-sama melakukannya, pasti kerja-kerja itu tidaklah seberat mana kan.. Ayuh, kita sama-sama fikirkannya...

No comments:

Post a Comment