Thursday, February 10, 2011

???

Kenapa dia sering bersedih? Mengapa dia sering menangis? Ish..Ish..Ish.. Tak ada siapa ke yang nak pujuk? Dia selalu merasakan dirinya dipinggirkan. Kenapa dan mengapa dia harus merasakan sedemikian? Kerana keyakinan dan kekuatan dirinya dah tak adakah? Em..begitu banyak persoalan yang dia sendiri tidak mampu memberikan jawapannya...

Pernah suatu ketika dahulu dia selalu sahaja menangis tanpa mengira tempat dan waktu. Baginya air mata itu adalah peneman hidupnya. Air mata itu adalah segalanya untuknya. Dia hanya tahu meluahkan segalanya melalui air mata. Tetapi mengapa dan kenapa air mata? Tak bolehkah dia kuat semangat? Tak bolehkah dia melawan segala emosi yang ada dalam dirinya? Em..entahlah.. 

Kini dia cuba kuat. Kini dia cuba mengubah dirinya. Takkan ada orang lain yang mampu mengubah diri orang lain melainkan dirinya sendiri. Em.. mampukah untuk dia kuat? Pasti dia mampu kerana kekuatan itu adalah dirinya. Kekuatan itu lahir dari dalam dirinya. Jangan dirinya lupa itu semua ada dalam dirinya. Ah... Mudahnya berbicara.... Tetapi mampukah untuk melakukannya? Yakin itu penting. Yakin itu perlu ada. Baru semuanya berjaya kan? Cuba dahulu.. Lihat keputusannya..

No comments:

Post a Comment